Medlem

Om du vill bli medlem hos oss måste du först bli medlem i Lantmäteriets fritidsförening, vilket kostar 120 kr/år.
Hur du blir medlem kan du läsa om på Insikten.

Bli medlem i konstföreningen!
Om du sedan vill bli medlem hos oss kan du kontakta någon i vår styrelse.

Du kan också maila oss på konstsektionen-lff(snabel-a)lm.se

Vår medlemsavgift är endast 150 kr/år.

Vad gör vi?

Kurser. Tidigare teman har varit fotografi och oljemålning, men det varierar.

Lotterier. Vi har två lotterier varje år. Under sen vår/sommar har vi ett lotteri med dragning strax före midsommar. Under december har vi vårt populära Julkalender-lotteri där vi dag för dag öppnar ett paket och avslöjar vinnare.

Konstresa. Varje år under tidig höst anordnar vi en konstresa för medlemmarna. Resan kan gå till museer, konstgallerier, konsthantverkare eller kulturhistoriska besöksmål inom ca 20 mils omkrets.

Utställningar. Vi anordnar flera utställningar på vår vägg i Mötestorget i Gävle under året med verk från konstnärer, konsthantverkare och medlemmar.

Årsmöte. På vårt årsmöte bjuder vi på fika och en intressant föreläsning.

Övriga aktiviteter. Vi kan också anordna spontana aktiviteter, till exempel besök hos konsthantverkare.